Een goede administratie van je kosten

Herken je dit?
Je hebt al jaren diverse contracten bij verschillende leveranciers maar je weet niet zeker of de tarieven nog wel marktconform zijn. Wil je andere aanbieders goed kunnen vergelijken dan moet je alle details van je bestaande afspraken weten.
Meestal weten we deze niet meer met gevolg dat de poging om te besparen wordt stopgezet.

Advies
Ik adviseer je het volgende:
– Registreer alle relevante informatie over je kosten in één Excel bestand, zodat je de afspraken en voorwaarden duidelijk zijn
– Noteer voor iedere post een actiedatum in je agenda, zodat je tijdig kunt handelenDit lijkt eenvoudig maar de meeste mensen doen het niet. Hierdoor blijft 85 % van de mensen bij de bestaande leverancier. Neem de tijd om goed te vergelijken en verzamel kennis om uiteindelijk de beste deal te sluiten. Kom je er niet uit, raadpleeg dan een externe adviseur. Wij adviseren alleen maar bedrijven maar er zijn ook adviseurs die particulieren adviseren.

Conclusie
Als je op deze manier handelt
– Zijn leveranciers eenvoudig met elkaar te vergelijken
– Heb je controle over je bestaande afspraken< – Ben je nooit te laat met contractbeëindiging Uiteindelijk heb je dan altijd de beste deal! Met een beetje discipline realiseer je dus een forse besparing. Je krijg rust en controle over de kosten en hierdoor een scherpere focus op je core-business.